Sunday, August 27, 2017

Surat Ar Rahman dan Artinya

Surat Ar Rahman dan Artinya - Adakah kita masih hidup sukar? Atau berasa sial dalam semua cara? Bermakna kita termasuk orang yang kurang bersyukur atas berkat-berkat yang Allah berikan kepada kita, masih bernafas lezat, bayangkan dengan orang sakit mereka perlu membayar beberapa ratus ribu untuk membeli oksigen. Kita diberi kelebihan dan kekayaan oleh Allah SWT harus dimalukan oleh kurangnya rasa syukur.


Seperti beberapa orang kemudian secara tidak sengaja menemui seorang anak kecil yang bermain, dari sekilas bagaimana dia berpakaian atau tidak bercakap dari anak pesantren, ketika anak ini merasa letih dan duduk di tangga, Surat Ar Rahman dan Artinya maka secara spontan budak lelaki itu membaca surat Ar Rahman dengan sangat berambut pirang , Kami terkejut dan Jerked dan kami berhenti langkah kami hanya mahu melihat anak itu.


Kami menangis dan tersipu-sipu kepadanya, kerana lelaki ini membacakan ayat-ayat dari surat Ar Rahman dengan jelas tajwid dan lafadz dia tanpa membaca Surat Ar Rahman dan Artinya, Dia agak janggal dan janggal dan dia tahu dengan baik dan membawanya seperti menyanyi, kami Terlalu gentar dan takut akan azab Allah SWT kerana melupakan berkat rahmatNya. Surat Ar Rahman jelas bertanya kepada kami sama ada kami menafikan nikmat dan segala kekayaan yang Allah berikan?


Sumber : http://www.surat-alquran.com/2017/08/surat-ar-rahman-dan-artinya.html

No comments:

Post a Comment